Op onze FAQ HZC Power pagina proberen we de meest gestelde vragen kort en bondig te beantwoorden. We hopen dat we u snel en gemakkelijk kunnen helpen. FAQ HZC Power
Algemene vragen
1. Kan ik vanuit het buitenland bestellen?
Ja, er wordt zowel in eigen land (Duitsland) als naar alle Europese landen geleverd (bijv. België, Finland, Frankrijk, Luxemburg, Nederland, Oostenrijk, Roemenië, Slowakije, Spanje, Tsjechië, Hongarije). Voor meer informatie over verzending, klik hier. Power
2. Kan ik ook per telefoon of e-mail bestellen?
U kunt onze artikelen ook per telefoon of e-mail bestellen. Houd er rekening mee dat wij een online postorderbedrijf zijn en daarom nog steeds uw e-mail nodig hebben voor een systeembevestiging.
3. Kan ik producten vooraf bestellen?
Als u een product wilt bestellen dat momenteel niet op voorraad is, kunt u machines vooraf bestellen. Meer informatie vindt u hier.
4. Hoe kan ik de klantenservice bereiken?
De gemakkelijkste manier om onze klantenservice te bereiken is via ons contactformulier. U kunt ons ook een e-mail sturen naar info@hzc-power.com of onze klantenservice bellen op 02151/7888857. Een servicemedewerker zal uw vraag dan zo snel mogelijk behandelen.
5. Is de graafmachine volledig gemonteerd?
Onze graafmachines worden volledig gemonteerd en klaar voor gebruik geleverd. Ze worden geleverd met behulp van een kleine vrachtwagen met een hefplatform, zodat geen eigen hulpmiddelen zoals oprijplaten nodig zijn. Hydraulische olie en motorolie zijn al gevuld, en de graafmachine wordt ook direct bijgetankt. Voordat u de graafmachine voor het eerst gebruikt, dient u deze volledig te controleren en alle schroeven aan te draaien.
6. Is de houtkloofmachine klaar voor gebruik?
Onze houtklovers worden geleverd in een houten kist. De motorolie wordt bijgevuld en de hydraulische olie wordt ofwel reeds bijgevuld ofwel in aparte jerrycans geleverd. U heeft ongeveer 10 minuten nodig voor de eindmontage van de houtkloofmachine. Vergeet niet de houtkloofmachine bij te tanken voor gebruik.


Technische vragen
1. Waar kan ik reserveonderdelen krijgen voor een machine die ik bij HZC Power heb gekocht?
U kunt reserveonderdelen voor alle HZC machines rechtstreeks bij ons verkrijgen. Wij hebben in ons magazijn of onze werkplaats een onderdelenmagazijn ingericht, zodat wij in de meeste gevallen onmiddellijk kunnen helpen. Als een onderdeel niet op voorraad is, organiseren wij zo snel mogelijk de levering van het gewenste onderdeel.
2. Welke olie moet ik in de benzinemotor van mijn machine doen?
Voor de Duitse regio adviseren wij een motorolie met viscositeitsklasse 10W-30. Werkt u bij temperaturen onder nul, dan adviseren wij een motorolie met viscositeitsklasse 5W-30. De viscositeitsklasse van uw motorolie is uiteindelijk altijd afhankelijk van het klimaat, dus als u met uw apparaat in andere klimaatzones komt, moet u daarop letten. Als u niet zeker bent, aarzel dan niet om het ons te vragen.
3. Welke hydraulische olie moet ik in mijn machine vullen?
Bijna al onze machines hebben HLP 46 hydraulische olie nodig. Aarzel niet om het ons te vragen als u twijfelt.
4. Hoe start ik de graafmachine?
Sommige van de verschillende modellen worden anders gestart. Voor elk afzonderlijk model staan er startinstructies in de handleiding. We hebben ook korte startinstructies op ons YouTube-kanaal en geïllustreerde instructies in gedrukte vorm of als PDF. Neem gerust contact op met onze klantenservice.
5. Hoeveel gewicht kan een graafmachine tillen?
De verschillende modellen kunnen verschillende hoeveelheden gewicht tillen. De exacte specificaties vindt u in de artikelbeschrijving of in de gebruiksaanwijzing.
6. De houtkliever bouwt geen vermogen op - wat is het probleem? (Initiële opstart)
Dit probleem doet zich vaak voor wanneer de eerste inbedrijfstelling niet of niet volledig is uitgevoerd.
Voor de eerste inbedrijfstelling moet de hydraulische olie worden gevuld. Vervolgens moet de motor ca. 1 minuut draaien en moet de handhefboom zodanig worden bediend dat de kloofwig heen en weer beweegt. Vul na de minuut de hydraulische olie weer bij. Laat de motor weer draaien en bedien de splitter een paar keer zodat het systeem ontlucht. De houtkliever is nu klaar voor gebruik.
Als er nog steeds een merkbaar gebrek aan stroom is, neem dan contact op met onze klantenservice.
7. Wat is het verschil tussen diesel- en benzine graafmachines?
Een benzinemotor zuigt een mengsel van gas en lucht aan, perst het samen en ontsteekt het met een vonk. Een dieselmotor zuigt alleen lucht aan, perst deze samen en injecteert vervolgens brandstof in de samengeperste lucht. Door de warmte van de samengeperste lucht ontbrandt de brandstof spontaan.
Een dieselmotor heeft dus een veel hogere compressieverhouding dan een benzinemotor. Een benzinemotor comprimeert in een verhouding van 8:1 tot 12:1, terwijl een dieselmotor in een verhouding van 14:1 tot 25:1 comprimeert. Een hogere compressie betekent een beter rendement.
Zie voor meer informatie de pagina over minigraafmachines.
8. Welke opname hebben de graafmachines?
Onze snelkoppelingen hebben de externe afmetingen van 10,4cm van de bouten. Van moer tot moer is het 16cm. De haken hebben 9,5 cm voor de bouten.
9. Kan ik ook andere hulpstukken van andere fabrikanten aansluiten?
Als de hulpstukken dezelfde bevestiging hebben, kunt u ze verbinden via de snelkoppeling en de bijbehorende pen. U kunt onze pennen ook bestellen op www.hzc-power.com of telefonisch op 02151-7888857 of per e-mail op info@hzc-power.com.
10. Waar kan ik onderdelen bestellen?
U kunt onderdelen rechtstreeks bestellen via het onderdelenformulier of per telefoon op 02151-7888857 of per e-mail naar info@hzc-power.com.
11. Welke hydraulische olie heb ik nodig?
HLP46 kunt u hier direct bestellen of telefonisch op 02151-7888857 of per e-mail naar info@hzc-power.com. Of ook op internet bij diverse online winkels.
12. Hoe vul ik hydraulische olie bij?
Aan de achterkant van het motorluik vindt u een zilveren clip aan de zijkant die u opent. Klap dan de bestuurdersstoel omhoog. Helemaal links onderaan de motor vind je een gele dop. Hier kun je de olie bijvullen.
13. Kan ik normale benzine/diesel tanken?
Ja, u kunt bij het tankstation SUPER95 of diesel tanken en uw graafmachine daarmee vullen.
14. Hoeveel liter past er in de diesel- en benzine tank?
- benzine: 6,5 l
- diesel: 5,5 l
15. Waar kan ik zien hoeveel hydraulische olie er in de graafmachine zit?
De hydraulische indicator bevindt zich rechts vooraan op de graafmachine. Deze is ingebouwd in de metalen behuizing en is direct zichtbaar via de buis en de markering.
16. Welke motorolie heb ik nodig voor benzin- en dieselmotoren?
- SAE30 voor benzinemotoren
- 5W30 voor dieselmotoren
U kunt rechtstreeks bestellen op www.hzc-power.com of per telefoon op 02151-7888857 of per e-mail op info@hzc-power.com of ook op internet bij diverse online winkels.
17. Hydraulische olieslangen lekken, wat de doen?
Als u olie verliest, neem dan rechtstreeks contact met ons op of per telefoon op 02151-7888857 of per e-mail op info@hzc-power.com. Wij hebben vervangende slangen op voorraad en kunnen deze in geval van een garantieclaim kosteloos opsturen.
18. Waar tank ik benzine in?
Aan de achterkant van het motorluik zit aan de zijkant een zilveren sluiting die u opent. Vervolgens klapt u de bestuurdersstoel omhoog. Direct onder de stoel vindt u de dankkap.
19. Hoe maak ik het dak los van den graafmachine?
Onder de bestuurdersmat zitten links en rechts moeren die je met de bijgeleverde sleutel moet losdraaien. De andere twee bouten die je los moet draaien zitten links en rechts achter de bestuurdersstoel. Daarna kun je het dak gemakkelijk helemaal verwijderen met stangen.
20. Zijn minigraafmachines geschickt voor off-road gebruik?
Al onze minigraafmachines worden met rupsbanden aangedreven, zodat ze moeilijker terrein aankunnen dan machines die op standaardwielen werken. Vergeet niet dat “all-terrain” niet betekent dat de installatie over alles kan rijden, traverseren of klimmen. Gebruik uw minigraafmachine altijd binnen de bedrijfsparameters die in de handleiding staan vermeld.
21. Kan een minigraafmachine ook boomstronken uitgraven?
Ja, dit is mogelijk. Boomstronken hebben meestal een diep wortelstelsel dat het moeilijk maakt ze te verwijderen zonder de hulp van zware machines. Een minigraafmachine kan het perfecte gereedschap zijn voor het verwijderen van boomstronken. Als u op zoek bent naar apparatuur voor het verwijderen van boomstronken, blader dan nu door ons mini-graafmachine verkoopaanbod op deze pagina.
22. Is garantie op de minigraafmachines verkrijgbaar?
Ja, dat klopt. Zie onze garantie-informatiepagina voor alle details over wat onder de garantie valt en de omvang van onze graafmachineverkoop.
23. Waar kan ik het onderhoud van de graafmachine doen?
U bent welkom om het onderhoud bij ons in Krefeld te laten uitvoeren. Onze technici zijn altijd ter plaatse en kunnen uw onderhoud binnen 48 uur afronden. U kunt het ook laten doen bij een van onze partnerwerkplaatsen. Wilt u weten waar de dichtstbijzijnde werkplaats is? Neem dan gewoon telefonisch contact met ons op via 02151-7888857 of per e-mail via info@hzc-power.com.
24. Zijn er nog meer hulpstukken voor de graafmachine?
U vindt de hulpstukken op toebehoren voor minigraafmachines.
Vragen over de retourzending / klacht
1. Hoe lang heb ik garantie op gekochte producten?
De wettelijke aansprakelijkheidsrechten voor gebreken zijn van toepassing. Meer gedetailleerde informatie vindt u in onze algemene voorwaarden onder §5 Garantie.
2. Mijn product is beschadigd bij de levering. Wat moet ik doen?
Als de schade bij levering al aan de buitenkant zichtbaar is, controleer dit dan eerst in aanwezigheid van de expediteur en weiger zo nodig de levering en neem contact met ons op.
3. Mijn product heeft na verloop van tijd een defect. Wat moet ik doen?
Als u na verloop van tijd schade of een probleem opmerkt, beschrijf het probleem dan zo nauwkeurig mogelijk. Stuur ons foto’s of video’s van de schade of het probleem. Een van onze medewerkers neemt dan zo snel mogelijk contact met u op. Kijk voor meer informatie ook op onze garantiepagina.
Betalingsvragen
1. Welke betalingsmogelijkheden zijn er voor mij?
Betalen kan contant, vooraf, via Paypal, creditcard of in termijnen via easycredit. Kijk hier voor meer informatie.
2. Hoe werkt een aankoop met EasyCredit?
Financiering van onze machines in Duitsland is mogelijk via onze partner EasyCredit. De aankoop mag echter slechts een maximumbedrag van 10.000€ omvatten bij betaling in termijnen. Houd er rekening mee dat EasyCredit een kredietcontrole uitvoert. Als de aankoop succesvol was, ontvangt u een bevestiging van EasyCredit en zullen wij de goederen onmiddellijk verzenden.
Bij aankoop op afbetaling via easyCredit zijn ook de algemene voorwaarden voor koop op afbetaling van easyCredit van toepassing. De aanvullende voorwaarden vindt u hier.
3. Worden termijnbetalingen geaccepteerd?
Ja, wij accepteren betalingen in termijnen via PayPal.
4. Hoe werkt de betaling in termijnen via PayPal?
Als u kiest voor betaling in termijnen, kunt u uw betaling opsplitsen in meerdere kleinere betalingen die op gezette tijden vervallen. U kiest zelf het aantal en het tijdstip van de termijnen.
Vragen over verzending
1. Hoe lang duurt het om mijn bestelde machines te verzenden?
Indien in de desbetreffende offerte geen andere termijn is vermeld, worden de goederen binnen 5-7 dagen (in het buitenland binnen 10-12 dagen) na ontvangst van de betaling geleverd. Houd er rekening mee dat de levering niet plaatsvindt op zon- en feestdagen. Meer informatie vindt u hier.
2. Hoe worden de producten verzonden?
Onze artikelen worden vrijwel uitsluitend verzonden door expediteurs. Wij werken samen met diverse geselecteerde partnerrederijen. Leveringen geschieden zowel in eigen land (Duitsland) als naar alle Europese landen. Meer informatie vindt u hier.
3. Kan ik de verzending van mijn machine volgen?
U ontvangt van ons een ID voor de verzending van uw bestelling. Deze ID hangt af van de respectieve drager. U kunt hen dan rechtstreeks vragen naar de status van uw zending. U kunt ook contact met ons opnemen en wij zullen de betreffende expediteur voor u benaderen.
4. Hoe worden de machines geleverd?
Onze machines worden door de expediteur compleet met hefplatform bij u afgeleverd, zodat u zelf geen materiaal hoeft aan te schaffen.


Heeft u nog andere vragen die FAQ HZC Power niet kon beantwoorden? Neem dan contact met ons op en wij helpen u graag verder. De gemakkelijkste manier om ons te bereiken is via ons contactformulier. U kunt ons ook een e-mail sturen naar info@hzc-power.com of ons bellen op 02151/7888857. We voegen uw vraag ook graag toe aan onze FAQ HZC Power pagina! FAQ HZC Power